مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 09:422022-04-11اقتصادي

فارس من| ساخت مترو پرند به ایستگاه پایانی رسید/ زمان افتتاح پروژه 14 ساله اعلام شد


کلنگ زنی مترو پرند 14 سال پیش انجام شد اما با وجود وعده مسوولان برای به سرانجام رسیدن مترو در پرند این موضوع محقق نشد و حالا مدیرعامل شرکت مترو تهران خبر از توافقات 3 جانبه استانداری، - خبرگزاری فارس، گروه شهری: پرند یکی از شهرهای اقماری اطراف تهران است  که طی سال های اخیر رشد جمعیت پرشتابی را تجربه کرده و پیش بینی می شود تا سال 1405 تعداد ساکنان آن به مرز 700 هزار نفر برسد، شهر جدید پرند شهری در شهرستان رباط کریم از توابع استان تهران است.

این شهر در 30 کیلومتری جنوب غربی تهران و در مسیر آزادراه تهران ـ ساوه و در مجاورت فرودگاه بین المللی امام خمینی واقع شده است.

به همین دلیل مسوولان استان تهران  14 سال پیش تصمیم گرفتند تا هم برای کاهش حجم ورودی خودروهای شخصی به تهران و هم به منظور کاهش تصادفات در جاده تهران ـ ساوه خط متروی تهران را به پرند برسانند.

 مردم شهر پرند برای کار، تحصیل و سایر امور روزانه ، تردد بالایی به پایتخت دارند به صورتی که براساس آمارهای ترافیکی، روزانه 30 تا 40 هزار نفر بین تهران و پرند تردد دارند که عمده این افراد از وسایل حمل و نقل شخصی برای طی این مسافت استفاده می کنند.

بررسی های اولیه احداث این خط مترو نشان می داد طول این خط 50 کیلومتر خواهد بود که 5 ایستگاه نیز برای آن پیش بینی و مقرر شد تا خط متروی پرند از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| ساخت مترو پرند به ایستگاه پایانی رسید/ زمان افتتاح پروژه 14 ساله اعلام شد

فارس من| ساخت مترو پرند به ایستگاه پایانی رسید/ زمان افتتاح پروژه 14 ساله اعلام شد